mercoledì 12 agosto 2015

Dupa o dimineata inceputa devreme pentru a ajunge in timp util urcarii in Curmatura Oticului ,pierd tot avansul cu trei incercari de urcare pe drumuri forestiere ce ma infundau in stancariile inaccesibile ale Coltilor - Batrana sau in padure. Poteca de urcare care o gasisem imediat mi s-a parut o poteca de animale salbatice , mai ales ca din cinci in cinci metri gaseam urma trecerii ursilor pe acolo si deaceea am lasat-o ca pe ultima alternativa. Mai tarziu cand deja luasem hotararea renuntarii am descoperit poteca de urcare mult mai usoara in Mezea care cu un ocol si doua varfuri de trecut ( Mezea si Oticul ) m-ar fi scos in creasta Iezerului. Lasand frica deoparte si urcand totusi pe poteca salbatica am iesit  in golul alpin unde deodata s-a intunecat cerul amenintandu-ma cu fulgere si tunete descurajante.Stiind ca creasta Iezerului nu-mi ofera niciun adapost pentru aproape o zi de calatorie si e putin ciclabila la greutatea bagajului meu , am renuntat cu parere de rau. Am aflat ulterior ca o turista a fost fulgerata in aceea zi in creasta Iezerului, deci am fost inspirat si norocos pana la urma. A urmat coborarea in Podul Dambovitei - Rucar pe drumurile desfundate de furtuna din ziua precedenta. Abia instalat cortul a urmat o intreaga dupamiaza de ploaie .Aceasta a fost a doua zi in teritoriul ursilor.  
 Dopo una mattina cominciata presto per aggiungere nella cima del Iezer , perdo tutto questo tempo con salite sbagliate che mi portavano verso posti impercorribili . Il sentiero giusto lasciato per ultimo , come alternativa per la sua selvaggità sembrava piu un sentiero dei orsi con le loro trace ogni cinque metri.Lottando con la paura e la durezza della salita una volta arrivato nel alto piano una nuvola nera con scoraggianti e rumorosi tuoni e folgori mi hanno convinto che e meglio rinunciare . La cresta del Iezer e poco ciclabile per un bagaglio come il mio e non offre nessun riparo per un giorno intero di viaggio. Piu tardi ho saputo che la mia scelta e stata inspirata e fortunata  pèrche quella tempesta a fatto una vittima folgorata in alto piano del Iezer. Ritornando giu sulle vie sfondate dalla tempesta del giorno precedente ho fatto in tempo per montare la tenda in Rucar per un intero pomeriggio piovoso. Questo e stato il secondo giorno nel territorio dei orsi , ma non ultimo.








Natural Pump Track on the Dambovitza Valley




La grotta dei orsi -  La vale di Dambovitza 


the Bears Cave - Dambovitza Valley
Grotta dei orsi  Vale di Dambovitza


Pestera Ursilor - Valea Dambovitei




Rucar - Bran Pass



Nessun commento:

Posta un commento