mercoledì 23 settembre 2015

Dupa ce, la Caransebes mi-am carpit cat de cat spita rupta , franele si starea psiho-fizica , ma-ndrept pe Timis in sus spre intalnirea cu Semenicul. Pedaland vreo 20 de km. pana la Slatina -Timis pe E70 , cotesc la dreapta pe 582,  o sosea in urcare ce poarta spre pasunile inalte ale Brebului Nou /Weidenthal  , lacul Trei Ape si Garana / Wolfsberg . La Brebu Nou fac o vizita la Enduromania , o pensiune ce organizeaza tururi in motocross si mtb in zona  atat de atractiva din acest punct de vedere. Pentru ture in mtb si nu numai va stau la dispozitie un grup de oameni inimosi printre care si Carol Varga pe care tineam mult sa-l intalnesc si salut.


Malurile umbroase ale lacului Trei Ape imi ofera ocazia unui pranz frugal  si odihna la umbra. Curatenia si grija de a pastra locul cat mai curat e de apreciat , fiecare pic-nic si parcare fiind taxate  iar fondurile folosite pentru mentinerea permanenta a unei stari cat mai apropiate de natural. De neocolit , inainte de a coti la stanga spre Semenic , parcul de sculptura de la Garana - Wolfsberg - Poiana Lupului.
Enduromania - Brebu Nou  / Weidenthal --  motocross , mtb , trekking







Brebu Nou / Weidenthal








Garana / Wolfsberg

Lamponi di Semenic

Urcarea pe Semenic e nesperat de usoara datorita drumului astfaltat si o fac si mai usoara cu desele mele opriri imbiat de multimea de rugi de zmeura mare si coapta de pe marginea drumului. Nici nu stiu ce pierd cei ce fac aceasta urcare in masina . Dupa seara de  desfrau cu zmeura din imprejurul cabanei parasite de "La sapte cruci " din Valea Latoritei , aceasta va fi a doua zi cand ma voi declara satul de zmeura. Mai ales daca aceasta zmeura o condimentezi cu mure ; un spectacol ! Din inaltimile Semenicului se intrevede  in dreapta drumului lacul Gozna - Valiug
Vf. Semenic -1440m.alt.

Varful Semenic (1440m.alt.) il las in stanga drumului ce ma duce spre statiunea cu acelasi nume , sperand ca pana spre seara  sa trec culmea spre Piatra Nedeia (1437 m. alt.) si sa incep coborarea spre Borlovenii Vechi si intanirea pe la jumatatea coborarii cu Nera . Numai ca planul nu-mi iese caci odata ajuns la crasma lui Nea Cornel berea rece si intalnirea cu un grup resitean de pasionati enduro/mtb si fotografie ma obliga la un popas prelungit pana a doua zi . Cu  Mihai Lupsan http://www.metal-enduro.ro/  si prietenii sai din Resita schimbam pareri despre fotografia sportiva mtb si despre locurile de dat din zona  care par a fi mai mult decat OK. Apoi urmeaza o discutie contradictorie cu un padurar despre taierile abuzive din parcurile nationale strabatute pana in acest punct . Urmeaza pacea formala si berea de rigoare ce-o pecetluieste, apoi foto , ciobani de pe Semenic , iarasi bere , iarasi foto, iarasi bere ... Pana cand pe la sapte seara ma hotarasc cu greu sa ma urnesc la drum .Padurarul, ciobanul si Nea Cornel ma opresc insa cu insistenta caci risc sa ma ratacesc in padure cu intunericul ce se apropie iar ursii sunt si aici ca la ei acasa deci:" cel mai intelept, iti pui cortu' aici in spatele chioscului mai iei o bere apoi dormi cuminte  si maine dupa cafea pleci pe lumina , fara probleme...". Are dreptate simpaticul nea Cornel si asa si fac . O noapte umeda in varful Semenicului  in dosul crasmei lui Nea Cornel.

Lasciando con un po di malinconia i amici di Caransebes che mi hanno messo in sesto la bici e il morale prendo la strada verso le montagne Semenic. Attraversando le alte colline di Brebu Nou/ Weidenthal ( dove mi fermo per una visita a una pensione  bikefriendly - Enduromania che offre visite guidate in mtb , moto e trek
king nella zona ) , il lago Trei Ape ( Tre Acque ), e Garana / Wolfsberg ( dove faccio una corta visita del parco di scultura moderna). La salita del Semenic mi offre l'occasione di un abbuffata di lamponi condite con more  che mi allegra e alleggerisce la salita che non e per niente dura fino a quota 1400m. Arrivato nella stazione sciistica di Semenic mi prolungo il riposo tropo per poi non poter continuare il viaggio in sicurezza . Con il gruppo di appassionati  di mtb/enduro e fotografia sportiva di Mihai Lupsanhttp://www.metal-enduro.ro/galerie-fotovideo/  http://www.metal-enduro.ro/ di Resita e poi con un pastore di pecore e una guardia forestale e il custode del chiosco Nea Cornel mi allungo in chiacchiere, birra e altre cazzate fin che la partenza diventa tropo rischiosa. Mi trovo ancora nel alto piano nel territorio dei orsi e il bosco che mi aspetta in discesa e bello solo di giorno . Cosi mi metto a dormire nella mia tenda nel alto piano di Semenic sognando solo cose belle .



Nessun commento:

Posta un commento