mercoledì 24 luglio 2013

A patra zi. In picioare de pe la doua noaptea , astept cu nerabdare zorile  pentru a o lua din loc. Bagajele au fost salvate de udatura dar eu sunt fleasca. Nu-i nimic , cu siguranta se vor usca pe mine ,cand voi incepe  sa pedalez.Pe la 5 e timpul sa plec si trec rapid prin Dignano iar apoi fac dulcile coline ale lui San Daniele d.Friuli,patria celebrului prosiutto. De fapt toata zona e plina de producatori de celebra pulpa de porc uscata,iar foamea mea isi anunta prezenta cu insistenta.E prea devreme si nu-i nimic deschis ca s-o potolesc,asa c-o biciuesc pe "alba" spre Gemona. Ziua se anuta senina si frumoasa dupa tumultoasa noapte,iar intrarea in Alpi se face treptat ,treptat tot mai spectaculoasa. La 8.30 sunt deja la Gemona si astept deschiderea Lidl-ui pentru a-mi face proviziile ne mancare si bere. Un amic cu multa experinta in veloturism mi-a consiliat sa nu las niciodata bicicleta neincuiata si bagaje care pot fi usor sustrase ,in momentele cand fac cumparaturi.Chiar daca am strabatut tari "civilizate" , am respectat mereu acest sfat reusind sa ajung la destinatie cu bagajele intacte. Deci ,bere, dulciuri ,paine,si chiar o sticla de vodca ,daca racoarea muntilor o va cere,si din nou la drum .Initial merg pe SS13 ,sosea nationala,pana la Venzone,unde gasind un refugiu aproape de rau si ma retrag pentru a manca. Plecat destul de devreme pe la 11 oboseala isi spune cuvantul.Deci Pauza. Dupa pauza de pranz,imi continui strada,prin peisaje din ce in ce mai incantatoare.Drumul cu dese opriri pentru poze e usor si relaxant.Venzone ,Portis,Carnia,Campiolo,Moggio Udinese,Resiuta.Am facut de atatea ori acest traseu in masina, insa acum maiestositatea acestor munti priviti de la inaltimea bicicletei ma incanta de parca i-as vedea pentru prima oara. De la Resiuta intru pe ciclabila "Alpi-Adria" ,o veche linie ferata dezafectata si transformata pentru uzul doritorilor de miscare in natura.O adevarata "autostrada" pentru ciclisti ce leaga Gemona de Vilach-Austria.Ajung dupa nenumarate fotografii(aceasta portiune de traseu s-a masurat in fotografii nu in km.) la Chiusaforte si ies din aceasta minunata pista ciclabila pentru a-mi cauta un loc de ramas peste noapte.Gasesc o pensiune cu un pret acceptabil dar trebuie sa astept 2 ore  ca proprietarul sa vina de la munca.Zona ,desi de o frumusete spectaculara,se scalda intr-o saracie lucie(un fel de Valea Jiului de la noi).Odata cu constructia autostrazii ,turistii trec in fuga masinilor  ,lasand prada desnadejdii aceste mici localitati montane,cu farmecul lor particular. Deci in asteptare fac turul zonei, poze,si ma gandesc la

San Daniele d. Friuli
Osoppo







 in apropiere di Gemona



































tenebrosAggiungi didascalia



 Altii ca mine
















Moggio Udinese

Raul Tagliamento

un emotionant peisaj la Moggio Udinese


Resiuta
spre Austria

 tunel ciclabil iluminat





Pista ciclabila,strada statala si autostradaAggiungi didascalia
















"autostrada "Ciclistica"Aggiungi didascalia





 o pedalata in murmur de cascade








Aggiungi didascalia

 Intrarea pe Val di Fella








Chiusaforte in primul Razboi mondial


Aggiungi didascalia
 Val di Fella
cati km. as fi putut face in aceste 2 ore "pierdute".Oricum o recuperare a fortelor era necesara si n-am vrut sa risc dormind in cort in aceasta zona un pic cam "umbroasa".Vroiam ca urcarea pe val di Fella sa o fac calm si fara graba pentru a ma bucura de peisajele ce mi le rezerva traversarea Alpilor. Deci un dus rece,mult prea obisnuita supa cu, in sfarsit ultimul ,cremwurst si la culcare in pat.De necrezut dar dupa patru zile ,un somn in pat chiar imi lipsea, chiar ii duceam dorul.

Nessun commento:

Posta un commento