martedì 23 luglio 2013

A treia zi. Ma rezesc pe la 5 dimineata , si cum inca ploua, mai zabovesc in sacul umed. Am avut grija ca toate lucrurile sa fie bine protejate de umezeala ,dar n-am reusit prea bine,caci hainele ce le imbrac sunt jilave.Nu-i nimic, se vor usca pe mine.Dupa ceaiul cu biscuiti deja o abitudine,stransul bagajelor(umede), pregatitul bicicletei,la ora 7 sunt gata de drum.Ploaia a incetat si dispozitia mea e in vizibila crestere. Mai ca-mi vine sa cant de bucurie.Destinatia zilei de azi e Portogruaro-Pozzi pe malul raului Tagliamento.Deci la drum.Vremea e splendida,merg bine si repede printr-o zona viticola celebra din Italia-Giulia.Un singur lucru imi umbreste insa bunadispozitie;usturimea si iritatia dintre picioare.Desi folosesc pantaloni de ciclism buni,am pus si disgratioasa "basca"(copri-sa in gel),trebuie sa-mi caut mereu pozitia ideala pe sa.Dupa fiecare oprire de odihna, reluarea pozitiei se face cu strambaturi si schimonoseli de durere.Apoi mai e o problema.Genunchiul meu drept e mai precis decat orice serviciu meteorologic.Ma anunta prin dureri acute de orice schimbare de vreme , cu 24 de ore inainte. Oricum, ajung cu bine la destinatie,ajutat de drumul drept si fara panta ,vremea buna si dispozita justa,pe la ora 14. Decid sa mananc, sa-mi usuc lucrurile  si apoi sa-mi continui drumul pana la inserat ,in susul raului Tagliamento.Deci gasit locul propice pentru popas,imi prepar deja nelipsita supa cu cremwurst, si-mi intind lucrurile la soare, la uscat.Facute toate astea,imi reiau drumul in susul raului pe o pista ciclabila ce leaga Adriatica de Alpi Urc raul pe partea stanga pana  in dreptul localitatii Codroipo, traversez raul pe un pod cu un nume simpatic-Ponte de la Delizia (Casarsa d. Delizia).In jurul orei 18,dupa o tentativa la un agriturism scump, aleg sa ma opresc sub doi ciresi de la marginea drumului ,la iesirea din Rivis.Cerand permisiunea de campare proprietarilor,o doamna in varsta, care simtind accentul meu strain ,ma refuza cu un ciudat : "noi nu acceptam chestii d'astea" . Noroc cu fiul doamnei , care auzind discutia , iese si ma-ndruma la cei doi ciresi in apropierea casei lor,oferindu-mi apa de spalat si orice as fi avut nevoie.Cand tinerii au mai multa minte ca varstnicii... La ora 9 dorm dus cu tot traficul de pe soseaua din apropiere.Insa la miezul noptii tunetele unei furtuni de sfarsit de lume , ma pun pe ganduri. Incerc s-o mai lungesc intins in cort dar pe la 2 , tunetele se fac tot mai amenintatoare si mai apropiate. Ca sa nu mai strang iar lucrurile ude , ma hotarasc sa -mi fac bagajele. Cum termin tot de montat pe bicicleta ,incepe mama tuturor ploilor care ma va insoti pe un km. pana la prima benzinarie care o voi folosi ca refugiu in asteptarea zorilor. Aveam sa aflu mai tarziu ca aceea a fost o furtuna teribila care a facut o gramada de pagube, inclusiv acasa la noi.
zona viticola Giula
Aggiungi didascalia



Aggiungi didascalia

Pozzi sul Tagliamento



Aggiungi didascalia
 cateodata o benzinarie ii poate fi de folos si unui biciclist

Nessun commento:

Posta un commento