lunedì 19 agosto 2013

A opta zi   N-am dormit deloc bine intr-un pat larg si comod , intr-un hotel elegant situat pe malul unui lac cu lebede.Prost dispus sunt din nou la drum sub un cer gri si o ploaie maruntica dar insistenta. ma indrept spre Ungaria dar prima mai am de traversat raul Mura , deci : Gornja Radgona, Radenci cu trecerea Murei,Murska Sobota , Moravci, Dobrovnik si Rèdics (Ungaria). Chiar daca n-am dormit bine drumul drept ma ajuta si ma deplasez destul de repede jucand" de-a va-ti ascunselea" cu ploaia ce ma urmareste continuu. La Gornja imi cumpar ceva de mancare si peste cateva zeci de km. poposesc la loc cu verdeata(de unde a disparut orice durere) pentru pauza de masa. Cum unicul refugiu de ploaia ce ma ameninta de continuu era un cimitir,am ales acel loc pentru popas.Era o liniste si-o pace... Odihnit un pic sunt din nou la drum. Zona traversata e de campie si vremea se imbunatateste cu fiecare km. Pe pista ciclabila in apropiere de Moravske Therme e soare si adie un vanticel ce imi va usca rapid cortul si celelalte lucruri stranse umede in urma cu doua zile la Faak am See in Austria. Apoi cobor paralel cu granita ungara pana aproape de Lendava si dupa cateva balbaieli gasesc drumul spre Redics -Ungaria. Soarele este acum stapan pe tot cerul,problema telefonului rezolvata ,hainele uscate, o bere  si moralul meu atinge cote maxime. Continui in Ungaria cu Lenti si apoi aproape paralel cu Mura care e pe granita cu Croatia spre Pàka,Becsehely, Borsfa. Traversez o zona colinara impadurita iar soarele devenit chiar arzator ,ma face sa caut umbra padurii. Nicio sansa sa fac pauza la umbra caci roiuri de tantari (din aia altoiti, batuti cum se zice pe la noi )abia asteapta sa ma opresc. Deci inainte cu o oboseala care se face tot mai dureroasa din cauza setei . Trec printr-o zona saracacioasa nu sunt baruri sau magazine, lumea nu vorbeste altceva decat ungureste,deci nu pot obtine cine stie ce informatii. Toate colinele le urc pe jos impingand la bicicleta,iar fortele mele s-au dus de mult cu ultima picatura de apa bauta. Ar cam fi timpul sa ma opresc, dar zona nu-mi inspira deloc incredere.Zona saracaciosa , plina de tantari, figuri dubioase de tigani , ma indeamna sa continui. Noroc ca drumul acum e in coborare si la 10 km. de Nagykanizsa in loc.Sormos vad un insemn mare - Pensiune.  Ajung , ma cazez ,si in ciuda oboselii ma mai intretin pret de-o bere cu proprietarul, un tanar simpatic ce vorbeste engleza. Ii arat fotografiile, traseul facut si cel de facut,si e vizibil incantat de aventura mea. Pe la noua seara adorm obosit dar linistit. De fapt chiar multumit, caci pensiunea m-a costat doar 4000 Fc (aprox. 14 euro),pretul platit la campingurile din Italia si Austria ca sa dorm in cortul meu. Deci o zi inceputa rau cu cer urat ,continuata cu oboseala , sete si tantari,




si sfarsita frumos si linistitor. Totul e sa nu renunti la greu,mergi inainte,misca-te,si astfel situatia ta se va schimba si ea .

Nessun commento:

Posta un commento