martedì 20 agosto 2013

A zecea zi .  Dombovar, Magosc ,Bikal,Szaszvar,Bonyhàd,Bàtaszek ,Baja.La inceput trec printr-un tinut colinar un pic enervant cu lungile lui urcari si cu un vant care-mi sufla numai din fata.La fiecare curba ma gandesc ca , schimband directia, voi fi in afara vantului, dar nu e asa. Ca un facut  am mereu un vant din fata, nu foarte tare dar enervant.Se vede ca Ungaria nu ma place. La acestea daca mai adaug si durerea dintre picioare , arsurile de pe brate , s-ar zice ca e o zi proasta. Dar nu e asa . Sunt bine dispus ,si o energie nebanuita ,ma impinge inainte. Dupa vreo 45 km. de coline urcate si coborate, lasat in urma Bonyhad ies in campie apropiindu-ma de lunca Dunarii. In aceasta coborare intalnesc la marginea drumului un om ce sculpteaza si ma opresc sa-l fotografiez (cerandu-i inainte permisiunea ).Nu vorbeste nici germana ,nici engleza,(altceva n-am mai incercat ) insa ciudat, ne intelegem bine . O stranie sintonie.Ma invita sa-i vizitez casa si racoroasa gradina cu lucrari in lemn la tot pasul.Un loc placut si un om cald la suflet pe care -l simti fara vorbe.Are doi catei latosi, doua capre,niste iepuri pe care mi prezinta ca si cum ar fi familia lui.E primul om din calatoria mea , care ma intreaba prin semne daca mi-e foame sau am sete.Acest om interesant si cald se numeste Nagy Miklòs 7163 Mòcseny, Palatinca 1  nagymiklos-16@freemail.hu   Fakopàncs.   Cei 20 km. ce desparte Bàtaszek de  Baja  este o lunca impadurita si acum inundata a Dunarii pe care o strabat in maxima viteza. Orice tentativa de a ma odihni un pic la umbra padurii o platesc scump , cu zeci de piscaturi de tantari. Asa ca destul de devreme ajung la Baja , trec podul peste Dunarea destul de umflata si imediat dupa pod gasesc cazare (panzio) cu numai 10 euro. Puteam alege sa trag la cort pe malul Dunarii dar m-am cam dedulcit la paturi si dusuri calde de cand preturile o permit. Deci dorm singur intr-un garaj amenajat ca dormitor dar conditii si igiena acceptabile (Dus ,apa calda, bucatarie ,frigider, masina de gatit ,farfurii si tacamuri.) si am acces chiar si la o piscina. Adorm sub o harta feroviara de la inceputul secolului trecut din Imperiul Austro-Ungar pe care descopar o multime de legaturi feroviare din teritoriile romanesti. Interesant. Acum la somn iar vizitarea orasului o las pe maine.

case tipic unguresti din regiunea Dombovar

cine zicea ca Ungaria n-are munti?


 Nagy Miklos din Palatinca -Mòcsèny






















lunca inundata a Dunarii intre Bataszek si Baja



Dunarea la Baja



Nessun commento:

Posta un commento