lunedì 19 agosto 2013

A saptea zi.   La ora 7 dimineata sunt gata de drum, dar vremea e inca umeda si ploua marunt.Cum spuneam in precedenta postare , evit traseul initial  Bleiburg-Polijane-Prevalije-Dravograd , optand pentru Bleiburg-Lavamund-Dravograd , un pic mai de ocol dar urmind cursul Dravei , e in usoara coborare. Deci dupa 20 de km. sunt la Lavamund , la granita Austria/ Slovenia ,imi fac provizii de mancare ,dulciuri si bere, si intru hotarat in Slovenia. Dupa numai 10 km. intru in Dravograd , pe care il traversez grabit deoarece nu e foarte interesant si-s nerabdator sa iau drumul spre Maribor despre care am citit ca e  o splendoare pentru ciclisti. Acest traseu lung  de aprope 300 km. ,leaga zona alpina  austriaca Villach de Mariborul sloven urmand cursul Drau / Drava .Exista doua variante de a ajunge la Maribor :  una urmand malul stang al Dravei , o coborare linistita care nu te solicita fizic foarte tare, cu pista ciclabila intrerupta pe diverse portiuni, dar care iti ofera perspectiva intregului peisaj pe care-l parcurge Drava in acest defileu. A doua pe malul drept e mai spectaculara, strabate unn sir de coline deasupra raului prin niste paduri seculare cu promontorii deasupra Dravei si pajisti linistite  si verzi .De fapt culoarea predominanta a zonei e verdele , strabat o tara verde. La iesirea din Dravograd intalnesc un neamt pe bicicleta ,care face acelasi traseu pe care l-am ales si eu, malul drept. Facem 1-2 km. impreuna  insa el e echipat lejer si in plus se grabeste (e calator de o zi ) iar eu fac dese opriri pentru poze. Vreau sa fiu un calator nu un alergator .Pista ciclabila la inceput delicioasa, ma delude cu repetate suisuri si coborari accentuate care-mi fura din rezerva de forte. O portiune de drum neasfaltat  ma murdareste pe mine si bagajele si in plus ploaia care m-a insotit aproape tot drumul , acum se inteteste. Ma opresc sa mananc ceva , intr-un refugiu in padure pe un promontoriu ascutit , deasupra Dravei.Carnati picanti cu fasole si bere , banane si ciocolata.Terminata pauza ,am decis sa trec pe malul celalalt la Gortina economisind astfel forte si bucurandu-ma de privelistea ambelor maluri.

Carintia austriaca




Lavamund-Austria







 intrarea in Slovenia

Dravograd


Dravograd

incep coborarea pe malul stang




culoarea predominanta-Verdele, de toate nuantele...


fasole cu carnati si bere pe ploaie...
spectaculosul promontoriu


Traversarea Dravei la Gortina


urmez cursul Dravei pe malul stang
nori agatati de varful copacilor




 urmarile devastantei primaveri
O tara verde




Un castel abandonat








Faleza din Maribor ma intampina cu 2 lebede

Maribor centru istoric




 In sfarsit ies din defileul acelor munti si apropiindu- ma de Maribor , vremea se imbunatateste simtitor (era si timpul ). Parcurg intrarea in oras pe faleza Dravei , iar apoi ma abat in centrul vechi pentru a vedea acest frumos oras.Iesirea e un pic mai problematica ,dar intalnesc totusi sloveni care vorbesc bine germana si ma indruma spre urmatoarea localitate din traseu-Lenard. Drumul colinar spre Lenard ma seaca de ultimile puteri si o mare indispozitie pune stapanire pe mine.Roamingul telefonic mi-a mancat toti banii din tel. si acum ma gasesc fara posibilitatea de a fi contactat sau a chema pe cineva.Cum cerul dadea din nou semne de ploaie, obosit si prost dispus, ma hotarasc sa ma opresc la primul hotel sau pensiune ce-mi iese in cale. Si cum primul ce-mi iese in cale e un Spa de nenumarate stele,n-am ce sa fac si-mi tin promisiunea, platind insa cu bancomat 60euro.Conditiile si eleganta hotelului,comfortul patului extra large,terasa si televizorul imens,nu-mi inlatura ingrijorarea si insomnia si deci nu pot dormi decat 3ore de pe la 2 la 5 dimineata. Sunt obosit ,deprimat si deci la 7 dimineata sunt gata de drum  sperand intr-o zi mai buna.

Nessun commento:

Posta un commento